Jak donosi dzisiejsza Rzeczpospolita, przedsiębiorca, od którego w postępowaniu o zamówienie publiczne wymaga się opłaconej polisy OC, powinien mieć opłaconą polisę na cały jej okres; niedopuszczalne jest opłacanie jej w ratach, jeśli wszystkie raty nie zostały już zapłacone.
Dwóch wykonawców nie uregulowało wszystkich rat na ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Argumentowali, że w dniu złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne byli objęci ochroną ubezpieczeniową. Składki za polisę opłacali zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez ubezpieczyciela. Mimo to nie zostali dopuszczeni do postępowania. Odwołali się więc do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
Izba uznała, że zamawiający zachował się prawidłowo. Ustawodawca wyraźnie zastrzegł obowiązek przedłożenia opłaconej polisy. Wykonawcy powinni więc spełnić w całości świadczenie wynikające z umowy ubezpieczenia. Nie ma znaczenia, kiedy doszło do zawarcia umowy i wpłacenia pierwszej raty.
sygnatura akt:
KIO 2572/11
KIO 2621/11
Speak Your Mind