Jeśli prowadzisz obrót towarowy z zagranicą, możesz mieć obowiązek złożenia zabezpieczenia majątkowego spłaty należności celnych i podatkowych. Jednym z produktów będących takim zabezpieczeniem jest gwarancja celna.
Zabezpiecza ona zapłatę należności wobec Izby Celnej, bez konieczności blokowania przez przedsiębiorcę własnych środków finansowych.
Ważne jest, aby Zakład Ubezpieczeń wystawiający taką gwarancję był na liście ogłaszanej w komunikacie Ministerstwa Finansów, uznającej go za uprawniony do udzielania gwarancji na rzecz Izb Celnych. Na dzień 13 kwietnia 2011r. na liście były 163 banki oraz 16 zakładów ubezpieczeń (PZU, Interrisk, Hestia, Euler Hermes, Uniqa, Generali, Warta, Allianz, KUKE, Concordia, TUZ, PTU, TU EUROPA. BTA AAS, HDI Asekuracja oraz ZURICH Insurance plc Niederlassung für Deutschland [Oddział w Niemczech]).
Dokumenty wymagane przy ubieganiu się o taką gwarancję są podobne jak w przypadku „standardowych” gwarancji – czyli wniosek, dokumenty rejestrowe, zaświadczenia o niezaleganiu i opinia bankowa, oraz dokumenty finansowe za okres ostatnich 2 lat.
W przypadku zainteresowania otrzymaniem takiej gwarancji, zapraszamy do kontaktu z naszym biurem.
Autor: Lech Malinowski
Speak Your Mind