Opinia bankowa to jeden z dokumentów, który jest pomocny (a nieraz niezbędny) do uzyskania gwarancji ubezpieczeniowej. Ponieważ sporo naszych klientów, nawet po konsultacji ze swoim opiekunem bankowym, pyta się nas, co powinno się znaleźć w takim dokumencie, warto opisać tę sprawę dokładniej.
Opinia bankowa to wydawane przez bank na żądanie właściciela rachunku oświadczenie, w którym opisane są istotne fakty związane z posiadaniem i użytkowaniem rachunku bankowego oraz ewentualnie kredytu.
W zależności od konkretnej sytuacji, w opinii bankowej mogą znaleźć się następujące elementy:
- oświadczenie, że dla wnioskodawcy prowadzony jest rachunek bankowy od danego dnia
- informacja o aktualnej wysokości salda na rachunku
- informacja o średniej ilości salda na rachunku w okresie ostatnich 12 miesięcy
- informacja o sumie kwot wpływających na rachunek i sumie kwot wypływających z rachunku w okresie ostatnich 12 miesięcy
- informacja o szacowanej przez bank zdolności kredytowej wnioskodawcy
- informacja o przyznanych przez bank kredytach i ich prawidłowej spłacie
- informacja o braku zajęć komorniczych
Czy brać szerszy, czy węższy zakres opinii?
Czasami banki na życzenie klienta mogą umieścić w gwarancji więcej lub mniej informacji. Jeśli nie rzutuje to na opłatę za wydanie opinii, weź szerszy zakres informacji. Jeśli jednak cena jest różna, możesz wziąć tańszą opinię. Najistotniejszą informacją, jakiej ubezpieczyciel szuka w opinii bankowej, to informacja o braku zajęć komorniczych.
Poniżej: przykładowa opinia bankowa
Speak Your Mind